en knäpp dag för två knäppa människor

Det var verkligen en sjuk dag idag, på snickeriet, på håltimmen så det skulle varit matte och påväg hem från skolan. Kan börja med att berätta om snickeri lektionen, när therese och jag står och pratar om aik ramsor och hon elt plötsligt börjar sjunga "allmänna, idrottsklubben aik, vi är överallt!" m.m. Det roliga är att vi va inte ensamma i rummet, utan tre lärare och två elever från tvåan stog någon meter bort. Och grejen är att Therese tror inte att man hör, för vi hörde inte de för det susade så mycket om maskinerna. Medans hon sjöng hade hon ryggen mot de andra och jag tittade på henne när hon sjöng, och jag lägger märke till att jag inte är den enda som hör henne. Alla lärare och alla elever har stannat upp med vad de gjorde och kollar på Therese som om hon vore ett ufo, och hon märker inget! Jag kan inte hålla mig för skratt, känner hur tårarna är påväg. När hon slutat sjunga vände hon sig om, och märkte att hon haft alla blickar på sig! Håltimmen vi hade idag skulle egentligen inte vara håltimme, vi skulle få klassrummet upplåst av våran lärare och jobba självständigt. Men kom det någon lärare och öppnade? Nix, så vi gick till våran engelska lärare som vi skulle ha lektion med efter, hon sa åt oss att gå in i datasalen och jobba med grammatik. Men det var det ingen som gjorde! Har jag nämnt att jag hatar sl? Deras blåa bussar kan seriöst.. ah, jag och therese blev sura som vanligt för bussen kom till stationen 56 och tåget skulle gå 57. Så jag och hon ruschar allt vi har och missar tåget när vi är i trappan, precis som jag hade sagt! Sen var vi så trötta och irriterade och allmänt knäppa så vi stod och skrattade åt en ensam liten vagn som var ute och åkte på spåren. Och sen har jag även ett par sjuka filmer sparade i mobilen där vi gör allt mellan himmel och gjord, som man kan ta fram en annan dag när man är på dåligt humör!

Nu ska jag ta det lugnt ett tag till, sen blir det väll plugg, plugg och.. plugg igen. Sa jag plugg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0