hej mitt vinterland, nu är jag här

Är det något som märkt att det snöar idag? Den som inte har det säger jag bara godmorgon till, det har seriöst snöat konstant i två dagar nu! Visst, det är sjukt mysigt med snö och så. Men för det första tycker jag att det är lite för tidigt och för det andra hatar jag när det är snöstorm! Men nog om det..



Gårdagen va ju väldigt seg i starten, vid två bläcket gick jag ner till ullis för att hålla dennis sällskap. Och där träffade man på mammas och pappas kompisar som visste exakt vem jag var, men vilka de var har jag inte den blekaste aning om! Från ullis vidare till märsta, med tåg och buss mitt i snöstorm. Rasmus kom och mötte upp mig på busshållplatsen och sedan gick vi vidare till hans mamma och där träffade man på hans låtsas pappa och hans två bröder. Underbart söta! De va i det stadiet man pratade och var rädd för tjejbaciller. Sedan gick vi vidare till hans pappa som tydligen bodde på samma gata, lite komiskt! Och där träffade man även på hans låtsas mamma och hans två andra bröder, super gulliga de med! Efter en stund gick vi ner i hans källare, där han har en studio och han visade sina talanger på trummor. Och oh ja, talang har den mannen! Sedan skulle jag visa mina talanger, och de existerade inte ens om man jämför med honom. Sedan började vi kolla på en film, hann ungefär kolla tre minuter innan halva hans band kommer in i huset. Det var helt enkelt dax för repning! Satt nere i källaren och lyssnade för fullt, duktiga pojkar. Vid halv tio tog jag bussen hem, så vi hann dock inte kolla klart på filmen, så vi får ta slutet en annan dag! När jag kom hem vid tio tiden var det the grudge 2 på tv,  det var skit länge sen jag såg på den så det var dax att friska upp minnet om den filmen. Men bra var den inte, så slutade kolla efter halva filmen och ringde simone och snackade om allt mellan himmel och jord. Det är en sådan vän man kan luta sig mot och som alltid finns där, och som lyssnar på allt man har att säga vare sig det är intressant eller inte <3

Idag har det varit snökaos i princip hela dagen lång! Har inget intressant och skriva om den här dagen förutom att våran lärare sa en kommentar till mig och therese som ajg aldrig riktigt förstod men jag fick en skrattattack ändå:
Allting börjar med att jag och therese sitter och skrattar i klassrummet innan vi börjat..
Ted: Hurru ni, fnittermajor! Ni sitter alltid och skrattar.
Cornelia: Haha, ja men grejen är att vi egentligen inte skrattar åt någonting!
Therese: Hahaha.. vi har bara brist på humor.
Ted: Jaha, så ni sitter bara och skrattar åt saker.
Så ni är lättköpta ni?



Så det här inlägget får avslutas med en fråga:
Var det någon som förstod hans kommentar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0