idag är det ingen vanlig dag

Det är ingen vanlig dag,
för det är therese födelsedag,
hurra hurra hurra!
Grattis gumman,
du är värd allt i världen!


Idag började dagen med att tåget stannade i väsby och inte kunde ta sig någonstans för att tåget framför hade gått sönder, så tåget var 30 mintuer försenat, jippie! Sen rullade vi vidare till solna och hann precis i tid till provet som faktist var lättare än vad jag trodde. Både jag och Therese var nöjda, så det känns bra. Vi var klara med provet vid halv tio, och lunch kortet börjar gälla elva och svenskan skulle börja halv ett. Vad ska man göra? Så vi tågluffade in till staden och tillbaka och sen åt vi lunch på Åhlens som vanligt! Efter det började svenskan och jag fick reda på att jag fick Vg+ på min uppsats, men hon ville ge mig ett Mvg men hon sa att hon inte kunde göra det på första uppsatsen. Så om jag och Therese fortsätter såhär så får vi mvg och hon sa att hon skulle bli förvånad om vi inte får det! Så det kändes ju skönt.

Nu är jag hemma och ska snart börja fixa iordning lite för att sedan ta tåget med Julia hem till Pelleplutt och spendera kvällen där med mysigt folk och bara ta det lugnt eftersom vi har match imorgon. Vad ska ni göra ikväll?


existerar det en skola här?                   Tåg mot stockholm nästa


          vi hamnade här tillslut!                 Vad ser man på denna bild?
                                                                 Jo en målerisal i skolan
                                                                  och ett födelsedagsbarn!

Have a good day / Cornelia Frammin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0