man är som man är när man inte blev som man skulle

Va det bara jag som tyckte att det va helt sjukt jobbigt att höra det där ljudet från väckarklockan imorse? Usch! Jag ville bara fortsätta sova, och det gjorde jag. Tröck på snooze säkert fem gånger, så höll på att missa bussen, tåget och hela kittet! Men det gjorde jag inte. Morgonen började med att min svenska lärare Iréne kom fram till mig och berömde mig för min uppsats vi gjorde för ett tag sen, va jätte skönt att höra för jag hade varit orolig om vad hon tyckte! För jag tror inte jag skriver som alla andra, jag skriver mer känslan hos personer än om händelser. På lunchen gick jag och Therese till Åhlens för att se vad de hade att bjuda på, och jag tog pasta med ost och skinksås och massa nybakt bröd! Det där brödet är bland det godaste jag ätit. Efter det hände det inte så mycket mer! Efter skolan var det dags för tandläkare, hatar det men det är ett måste. Som tur va hade jag inga hål trots allt godis man stoppat i sig på lovet. Nu är jag hemma och ska snart ta mig en bit mat och byta om, för ska iväg på träning ikväll. Efter träningen är det time för lite pluggning inför provet på fredag!

Idag gjorde min mentor Ted tre stycken tabbar!
1. Han mötte våran mattelärare Pelle i korridoren som sa åt honom att öppna klassrummet åt oss imorgon för att han ska iväg till skåne.
Det första våran mentor sa: åh, jasså! Vart ska du då?
Pelle: Ja jag ska faktist till skåne!
Ted: Jahaja, jasså ska du på dejt? (och drog till med största flinet)
Pelle:.. nej jag ska faktist på bergavning.
2. Det andra han gjorde var när han skulle hämta en nyckel åt mig och therese och såg mathias stå med ryggen mot oss i korridoren. Då råkar han rycka av mathias spänne där bak på byxorna så den gick sönder och går inte att laga!
3. Den tre tabben var under sista lektionen när vi hade teori. Therese hade lagt sin telefon uppe på bordet där vi satt och han fick för sig att ta den när den vibrerade, therese slöngde sig över mobilen och Ted gjorde så att den kastades ner mot golvet och fick repa och batteri och lucka flög genom hela klassrummet! Kunde lika gärna gått sönder helt och hållet.
Bra jobbat Ted

Kommentarer
Postat av: Tobias

åh det tackar jag för ;)

2008-11-03 @ 18:42:29
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0