höstlov it is

Lördag: i lördags var det då sm kval! Första matchen mot Täby var rätt jobbig, fick inte iordning på vårat riktigt spel eftersom de pressade så jävla högt. Men men, vi vann i alla fal med 2 - 0. Nästa match skulle böja klockan ett och klockan va ungefär tio så jag, julia och felicia gick iväg till centrum och köpte en macka på foodie goodie, gott! Nästa match var mot Älvsjö, matchen började riktigt bra med att jag assisterade till pillan som satte 1 - 0 till oss. Men sen fick de in många skit mål och det stog tillslut 3 - 1, vi skärpte till oss i slutet men det blev ändå 3 - 2 och det vart en förlust.. Nästa match skulle börja klockan sex, och det va ju timmar till dess så jag gick hem, tog en dusch och lyssnade på musik vid datan för att ladda inför sista matchen där vi va tvugna att spela lika eller gå där ifrån med vinst. Som förra matchen började det bra igen med en 2 - 0 ledning och det kändes så enkelt. Men sedan trillade deras bollar in och det stog 3 - 2 till högdalen och det började bli stressat och irriterat, vi ville sätta dit bollen. Äntligen, jag assisterar pillan till 3 - 3 målet och nu var det bara att hålla sina possitioner och få bort bollen. Och det klarade vi, och det räckte ju med oavgjort så vi är vidare till nästa kval! På kvällen var jag helt död i kroppen, så jag låg på soffan ungefär hela kvällen. Jag och pappa kollade på någon sjuk film som hette Unknown som jag inte förstod slutet på? Någon som kanske kan berätta för mig? Jag somnade vid tio tiden, helt slut och med tanke på att vi hade match dagen efter!

Söndag: Uppstigning vid halv nio, fixade iordning mig och gick ut på parkeringen där stickan skulle hämta mig vid halv tio. Där står jag i skit vädret och i stort sätt fryser ihjäl i en kvart och han kommer inte? Jag smsar pillan och då kommer jag på att det va vintertid! Kul, så jag har gått upp en timme för tidigt. Så finns inte så mycket mer att göra en att gå in och sätta sig i soffan igen och vänta. Vi hade borta match mot Handen, som tydligen låg och fanders för det tog år att åka dit! De flesta var helt slut i benen efter gårdagen och en av de var jag men vilja kan flytta berg. Det roliga var att deras tränare inte ville flytta matchen när vi bad om det eftersom vi hade sm kval dagen innan, men han vägrade och antog att de då skulle vinna. Men icke sa nicke, vi gick där ifrån med vinst på 5 - 2. Så jävla skönt! När jag kom hem var jag ännu mer död än dagen innan, men jag duschade en snabbis och gick ner till centrum för att möta simone och ta en fika på waynes coffe och prata om allt mellan himmel och jord.  Vid fem gick jag hem för då kom Mathias hem till henne och jag skulle hem och äta! Sen lade jag mig i soffan, kollade på one tree hill och gossip girl och senare ensam mamma söker. Det vart helt enkelt en slapp söndag. Efter det hade jag faktist tänkt att gå ut med Erica och Jessica, men kroppen sa nej så jag och pappa kollada på filmen 40 year old virgin? Tror den hette så. Sjuk film säger jag bara! Den slutade vid kvart över elva, efter det gick jag och lade mig, jag va helt slut..

Idag, måndag: Idag ska jag träffa Erica, ingen aning vad vi ska göra men något blir det! Vad ska ni göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0