life as we know it

Dagen börjar med att så fort jag gick till bussen stog två personer och skrapade rutan, klockan var nio! Nu kommer kylan säger jag bara.. Efter det var det dax att skriva uppsats på svenskan, det va den enda vi behövde göra idag för sen fick vi gå hem! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, hata sl. Den s.k blå bussen som man tar från min skola till solna station är alltid försenad, så man missar alltid tåget med en minut. Tack så jävla mycket! Så jag och therese fick vänta hela 14 minuter på nästa tåg.

På tåget började vi prata om att vi hatar svenska killar som pratar "blatte språket", om ni förstår vad jag försöker säga? Ni vet; alltså broshan, ska vi gitta lääään? Vem är svensk och pratar så? Jag köper att blattar pratar så, men inte svenskar. Det låter bara mesigt! Sen kom vi också på att vissa stationer mellan märsta - stockholm central inte behövs. Så som rosersberg, norrviken, häggvik och ulriksdal, det går ju inte på folk på de stationerna så varför ha de? Det skulle bli så mycket lättare utan de, om det är folk som bor där kan de väll ta bussen till närmaste station som existerar. Tycker jag låter som en bra idé, Therese också. Så lets införa det tycker jag!
( för att alla ska förstå säger jag nu att detta är ironi! Tror du själva att vi skulle införa det? )

Senare idag ska jag hem till min pappa, byte idag särru. Och efter det är det träning, en gammal gaik tränare ska ner och träna oss, kommer nog bli annorlunda men kul! Så vi får se hur det går då gott folk, enjoy.

Kommentarer
Postat av: julia hermelin

asså ni är ju knäppa! det är ju en bit från rosers till väsby och från rosers till märsta. Vafan tror du folket säger om dom tog bort dom stationerna? alla har ju rätt att kunna komma fram lätt i trafiken, ska alla rosersbergs folk sitta på en lökig buss för att komma till en station och sen ta tågot? nej det tror jag inte skulle fungera! tänk va jobbigt om vi ska hälsa på någon i rosers och då kanske man måste åka buss typ 20 minuter för att komma fram när det tar typ 4-5 minuter med ett tåg? jag tror inte ni har tänkt såååå långt!

2008-10-08 @ 16:04:39
URL: http://juliahermelin.blogg.se/
Postat av: Cornelia

men haaaallå, vi va ju inte preis seriösa om det. hahaha, det va bara en tanke och ett roligt samtalsämne

2008-10-08 @ 16:31:50
URL: http://corneliaframmin.blogg.se/
Postat av: julia hermelin

okej :S för du skrev ju i slutet "Tycker jag låter som en bra idé, Therese också. Så lets införa det tycker jag!" vad ska man då tro liksom?

2008-10-08 @ 16:39:03
URL: http://juliahermelin.blogg.se/
Postat av: Cornelia

men, ja du får ju tro vad du vill. Men jag kallar det ironi

2008-10-08 @ 17:54:00
URL: http://corneliaframmin.blogg.se/
Postat av: Mathias

HAHAHAHHA XD JAG DÖR! HAHAHHAA. Någon behöver tänke-piller XD

2008-10-08 @ 18:01:17
URL: http://Hi-Expod.boggagratis.se
Postat av: Simone

Haha julia bli inte så sur :D

2008-10-08 @ 19:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0