the sun is shining

Imorse var jag så sjukt trött, ville somna om flera gånger. Men har man en tid och passa så har man tyvärr.. På första lektionen var seriöst hela klassen off i huvudet och ingen orkade med någonting, alla gick runt och halvsov kan jag lova. På lunchen gick vi till donken och garvade åt en random tant som tog någon bebis på huvdet och sa: Du har ju inge hår för fan? Och nej, tanten kände inte ungen. Efter det släppte tröttheten och vi började skratta , som vanligt. På svenskan började klassen vakna, jag tror alla var övertrötta för alla var knäppa i huvudet.

Santi i våran klass sitter och räcker upp handen, då säger våran svenska lärare Iréne:
Sitter du och leker Hitler eller?
Och jesper håller på att flytta omkring möbler under lektionstid,
Emil: Iréne, vad är det med Jesper idag?
Iréne: Ja, han är ett stort problem!

Sedan kollade vi "filmen om filmen Ronja Rövardotter", alltså bakom kulisserna om filmen.
Sedan när Astrid Lindgren visar sig i tv rutan säger emil:
Alltså titta, hon är så snäll!
Therese & Max: Eh, har du träffat henne eller?
Emil: Nej, men lyssna. Hennes röst år så.. Len!


Haha, efter en sjuk svenska lektion kom Stefan, Therese pappa och hämtade oss. Skönt! Nu är jag hemma och funderar på att ta ett äpple och blunda i sängen en stund, för senare ska jag träffa julia och jag vet itne riktigt vad vi ska göra. Det blir troligen en övernattning för imorgon ska vi iväg och jobba på Sverige - Portugal. Ska bli sjukt kul! Någon mer som ska dit och vad ska ni göra ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0