this is my day

oj, jag tycker det är jätte kul att folk börjat kommentera! Blir riktigt glad över det, så jag tycker ni ska fortsätta helt klart. Så, nu kommer min härliga onsdag!

Började klockan tio borta i älvsjö mässan för att kolla på möbelmässan med klassen, hade inte en aning om hur dagen skulle bli men den vart faktist riktigt lyckat! Eftersom att jag har stort intresse av möbler, inredning och tankar och idéer om egen design på saker och ting så var det faktist riktigt kul. Jätte fina möbler och rummen de var i var jätte fint inrett. Om ni tyckte gymnasiemässan var stor, skulle ni se det här! Alla tre lokaler var öppna och fyllda med inspiration, jätte häftigt. Så där gick vi runt till klockan tolv och man kunde inte undvika att roffa åt sig lite godis på de olika ställena! Det kändes nästan som om man var i utlandet när man var där inne, allt från svenskar, danskar och spaniorer till finnar och norrmän. Helt klart en lyckad dag! Och mina rikskuponger till lunch gick åt hemma i väsby på sibylla, snabbmat i all ära fick det bli idag. Nu sitter jag hemma och har pluggat lite inför trälära provet på fredag, allt från hur trädet är uppbyggd till hur det växer m.m. Så det blir inte så lätt! Snart är det dax för träning så borde stänga av datan snart för att bli klar.

Men innan det måste jag bara nämna några saker:
1. Flygande bilar läste jag om i metro tidningen idag, hur är det möjligt? Jag skulle vilja se om det funkar, på riktigt. Ord för mig är bara ord, jag vill uppleva det själv för att tro på det.
2. Eftersom jag fyller 17 år om precis en vecka har jag börjat fundera på vad jag önskar mig av mina förlädrar. Och jag har kommit fram till ett par wesc hörlurar, röda. Ett par konsert biljetter till The Script (om det finns biljetter kvar) och sen biljetter till Bounce dansvisning. Jag tycker dans är grymt kul och häftigt och att få gå och kolla på deras uppsättning skulle inte sitta helt fel!
3. När jag gick runt idag på mässan fick jag ännu en tanke om min framtid, kanske man skulle bli möbeldesigner? Jag måste göra något som tänjer på min fantasi, där det knappts finns några gränser. Glöm att jag tänker jobba i ett kontor hela dagarna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0